Analiza rentabilităţii

Rentabilitatea reprezintă capacitatea întreprinderii de a realiza profit, care este necesar atât reproducţiei şi dezvoltării cât şi remunerării capitalurilor. Deoarece prin intermediul rentabilităţii se apreciază performanţele întreprinderilor, ea reprezintă o informaţie indispensabilă băncilor, creditorilor şi partenerilor de afaceri, fiind definită ca un raport între rezultatul obţinut şi mijloacele utilizate.

Îndeosebi, “rentabilitatea reprezintă un surplus monetar, respectiv soldul dintre încasările totale şi cheltuielile totale. Această noţiune de rentabilitate este bazată exclusiv pe fluxurile financiare ca bază a calcului economic.”
Fiind considerată un modul semnificativ în analiza financiară “rentabilitatea unei întreprinderi reprezintă conceptul cel mai frecvent utilizat şi în general poate fi exprimată prin rata rentabilităţii, ca raport între un venit obţinut în cursul unei perioade determinate de timp şi masa capitalurilor investite în aceeaşi perioadă.”

Rentabilitatea poate fi apreciată în trei moduri diferite: rentabilitatea activităţii; rentabilitatea economică şi rentabilitatea financiară.

În analiza rentabilităţii activităţii se utilizează indicatori exprimaţi în mărimi absolute şi în mărimi relative prin intermediul cărora se apreciază performanţele întreprinderilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


analiza financiara in marime naturala

Graficul zilnic al cursului valutar


Acest grafic euro - ron nu este pentru a te speria ci pentru a te ajuta sa iei o decizie mai usor in cunostinta de cauza. Invata cum sa stapanesti cursul banilor